Leveransvillkor

Frakt

Efter beställning är gjord skickas en leveransbekräftelse som anger när ordern är beräknad att levereras till er. Du som kund kommer att bli uppringd av transportföretaget innan leverans och då få närmare information. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Vi samarbetar med samtliga större speditörer och tillsammans ser vi till att varorna kommer hem till dig.
För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges.
Varorna levereras med en 20 meters Trailerlastbil. Vägen måste vara framkomlig och vändplats måste finnas.
Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Paket med Distansprodukter, Najtråd och övriga produkter skickas ibland separat och kan då få hämtas hos ombud. (posten,schenker,dhl)

Leverans till öar

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om ni önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.

Avlastning

Vi levererar våra produkter med kranbil till de flesta orter i sverige. Till övriga orter skall kunden ordna med t ex hjullastare. Armeringdirekt.se förbehåller sig rätten att vid dessa tillfällen debitera kunden extra kostnader som uppkommer vid avlastning och detta faktureras i efterskott. Det är viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Vid frågor gällande fraktkostnad var vänlig kontakta kundtjänst.

Utanför Sverige

Armeringdirekt.se levererar och administrerar enbart ordrar inom Sverige.

Leveranstid

Armeringdirekt.se har som mål att leverera inom 7 dagar från det att beställningen mottagits. Leveranstiden kan variera beroende på säsong och val av vara. I de fall leveranstiden som anges på din leveransbekräftelse inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta kundtjänst senast 2 dagar efter du lagt din beställning om du önskar ändra status på din order.

Leveransföreningar

Vid leveransförseningar informeras du alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är t ex när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Armeringdirekt.se förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Armeringdirekt.se för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.
Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

Delad order

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera tillverkare. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundtjänst.

Ej mottagen order

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut.